blog am ghaanun nadare na zabunesh, na farhangesh, na mohtavaash. blog am khuname. tush harkaari eshgham mikeshe mikonam. age behesh sar mizani mehmunami. ghadamet ruye cheshm.
ma ham fe'lan sa'y mikonim anva' o aghsam e leh shodan ro tasavvor konim, ta ye Babel e pardeii hade aghal be dastemoon berese, garche ba'eid midoonam ye safheye TV zooresh be leh kardane man berese osoolan!
نسیم خوب شد که راجع به له پذیری خودت توضیح دادی. چون تا مدتها فکر می کردم که چرا و چطور من نتونسته ام با فیلم یه چنین ارتباط قوی ای برقرار بکنم.
به نظر من فیلم خیلی قوی ای نبود. شاید بشه اینجوری وصف، نقد و خلاصه اش کرد: "نمایش اثر پروانه، در دنیای بعد از یازده سپتامبر."
ایده فیم خوب بوده. خصوصا این که در بسط فیلمنامه، "تقریبا" هیچ کس مقصر نیست. تاکید فیلم بر مسائل و دَقدَقه های روزمره مردم نسبت به دنیای وهم آلود و مغشوش خبر، رسانه ها و سیاستمدارا هم جالبه.
ولی دقیقا در همین جا هست که فیلم زمین می خوره. چنان سیر داستان و رنگ و نقش افراد پر رنگ شده که این بُعد، نه کمرنگ، که تقریبا محو شده.
نکته دیگه ای هم که به نظر من ضعف فیلمه، و به شدت عصبانی و آزرده خاطرم کرد (مثل یونایتد 93) اینه که شخصیت غربیِ منفی و ناهمراه با قهرمان (قهرمانان) داستان، فرانسویه!.. بدون اینکه در هیچ کدوم از این موارد لزومی داشته باشه که بر ملیت این شخص (یا اشخاص) تاکید بشه.
هماد :)
پ.ن. نسیم راست میگه. از ژاپن تقریبا چیزی نخواهید دید و یکی دو رابطه قشنگ انسانی دیگه رو هم چنان محدود (و شاید حتی مصنوعی) خواهید یافت که گویی فیلم را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ساخته اند
vallah bande na montaghed am, na alaki-montaghed am, na az in chizaa haalime.. kheili film mibinam va faghat mitunam begam chi khosham miyaad ya chi che asari rum gozaasht. age siyaasish mikardan ghaziye ro ehtemaalan enghadr khosham nemiyumad..chon ham az siyaasat faraariyam ham individualist am. osulan ham ke ham film mitune hame jur hessi rum bezaare..age "betune"..yani age dige kheili dari-vari ya ziyadi sathi nabaashe. ar-aru ham ke hastam, ehsasati ham ke hastam, leh-shodani ham ke hastam (masalan baad az didane poshte sare hame 3filme godfather dar yek ruz!).. gaahi za`afame, gaahi ghodratam.. vali hamine ke hast;) BABEL yeki az behtarin filmhaaii ke didam nabud, vali vaghti didamesh leham kard!
ایده فیلم خوب بوده. خصوصا این که در بسط فیلمنامه، "تقریبا" هیچ کس مقصر نیست. تاکید فیلم بر مسائل و دَقدَقه های روزمره مردم، در قیاس با دنیای وهم آلود و مغشوش خبر، رسانه ها و سیاستمدارا هم جالبه.
هماد :)
پ.ن. تصور می کنم که در احترام به فردیت انسانها تا حد زیادی با هم توافق نظر داشته باشیم. راجع به سیاست اما، نمی دونم. پ.ن. هر چی که به کله مبارکم فشار میارم یادم نمیاد که دغدقه، دقدغه، دغدغه یا دقدقه درسته؟
10 Comments:
له بشین یعنی خوشتون میاد یا برعکس؟
lol yani leh shodan! (momkene khoshet biyaad ya na vali leh mishi!) bebinesh!
chie? abmive girie?
ma ham fe'lan sa'y mikonim anva' o aghsam e leh shodan ro tasavvor konim, ta ye Babel e pardeii hade aghal be dastemoon berese, garche ba'eid midoonam ye safheye TV zooresh be leh kardane man berese osoolan!
Mo, na. albate shayad yeki abmive ham begire.. manzuram kolli hesse motefaavete.. bishtar khashm shayad.
elm, man moteassefane zud leh misham!;) age pardeiish giretun nayaad, kolllllli sansur khaahad dasht.
نسیم خوب شد که راجع به له پذیری خودت توضیح دادی. چون تا مدتها فکر می کردم که چرا و چطور من نتونسته ام با فیلم یه چنین ارتباط قوی ای برقرار بکنم.
به نظر من فیلم خیلی قوی ای نبود. شاید بشه اینجوری وصف، نقد و خلاصه اش کرد: "نمایش اثر پروانه، در دنیای بعد از یازده سپتامبر."
ایده فیم خوب بوده. خصوصا این که در بسط فیلمنامه، "تقریبا" هیچ کس مقصر نیست. تاکید فیلم بر مسائل و دَقدَقه های روزمره مردم نسبت به دنیای وهم آلود و مغشوش خبر، رسانه ها و سیاستمدارا هم جالبه.
ولی دقیقا در همین جا هست که فیلم زمین می خوره. چنان سیر داستان و رنگ و نقش افراد پر رنگ شده که این بُعد، نه کمرنگ، که تقریبا محو شده.
نکته دیگه ای هم که به نظر من ضعف فیلمه، و به شدت عصبانی و آزرده خاطرم کرد (مثل یونایتد 93) اینه که شخصیت غربیِ منفی و ناهمراه با قهرمان (قهرمانان) داستان، فرانسویه!.. بدون اینکه در هیچ کدوم از این موارد لزومی داشته باشه که بر ملیت این شخص (یا اشخاص) تاکید بشه.
هماد :)
پ.ن. نسیم راست میگه. از ژاپن تقریبا چیزی نخواهید دید و یکی دو رابطه قشنگ انسانی دیگه رو هم چنان محدود (و شاید حتی مصنوعی) خواهید یافت که گویی فیلم را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ساخته اند
vallah bande na montaghed am, na alaki-montaghed am, na az in chizaa haalime.. kheili film mibinam va faghat mitunam begam chi khosham miyaad ya chi che asari rum gozaasht. age siyaasish mikardan ghaziye ro ehtemaalan enghadr khosham nemiyumad..chon ham az siyaasat faraariyam ham individualist am. osulan ham ke ham film mitune hame jur hessi rum bezaare..age "betune"..yani age dige kheili dari-vari ya ziyadi sathi nabaashe. ar-aru ham ke hastam, ehsasati ham ke hastam, leh-shodani ham ke hastam (masalan baad az didane poshte sare hame 3filme godfather dar yek ruz!).. gaahi za`afame, gaahi ghodratam.. vali hamine ke hast;)
BABEL yeki az behtarin filmhaaii ke didam nabud, vali vaghti didamesh leham kard!
اصلاحیه:
ایده فیلم خوب بوده. خصوصا این که در بسط فیلمنامه، "تقریبا" هیچ کس مقصر نیست. تاکید فیلم بر مسائل و دَقدَقه های روزمره مردم، در قیاس با دنیای وهم آلود و مغشوش خبر، رسانه ها و سیاستمدارا هم جالبه.
هماد :)
پ.ن. تصور می کنم که در احترام به فردیت انسانها تا حد زیادی با هم توافق نظر داشته باشیم. راجع به سیاست اما، نمی دونم.
پ.ن. هر چی که به کله مبارکم فشار میارم یادم نمیاد که دغدقه، دقدغه، دغدغه یا دقدقه درسته؟
ghabule!:)
daghdaghe ro man ham mesle to mimundam baad hamuntori ke neveshti mineveshtamesh
نسیم عزیز، امشب فرصتی پیش آمد که نوشته های یکی از وبلاگ های پیشینم رو بازبخونم. این نوشته رو دیدم و دلم برات تنگ شد
http://www.fromeverywhere.blogspot.com/2003_04_01_fromeverywhere_archive.html#91916797
می بخشید که در تمام این مدت بهت تلفن نکرده ام. ولی به دلیلی که فعلا برام ممکن نیست توضیح دادنش، امکان صحبت کردن پای تلفن رو نداشتم. ندارم.
هماد :)
Post a Comment
<< Home