Monday, September 25, 2006

Crazy

من واقعاً عاشق اين آهنگ شدم. ويديوش هم فکر ميکنم بر گرفته از يه تست روانشناسی يا بهتر بگم psychoanalysis به نام Rorschach test. گاهی تو فيلمهای criminal ممکنه اسمش رو شنيده باشين که البته مثل هر کوفت ديگه ايی commercial ميشه شديداً اشتباه به کار ميره و اشتباه فهميده ميشه. نميخوام کل سمينار Rorschach م رو اينجا تعريف کنم ولی محض اينکه بدونين منظورم از اينکه اين منو ياد اون تست ميندازه چيه حدودی بگم قضيه اش چيه. اين يارو آقای Herman Rorschach يه سويسی بوده که از زمانی که يه دانشجوی معمولی بوده علاقه خاصّی به بازی با جوهر داشته. حالا هی چند قطره جوهر می ريخته رو کاغذ و کاغذ رو چند بار تا ميزده و حال ميکرده چه نقش و نگاری در ميومده.. بعد يه مدّتی متوجّه ميشه که اون نقش و نگار رو به هرکی که نشون ميده هر آدمی يجور ديگه تفسيرش ميکنه. بعد از Exner, Rorschach مياد و بعد از اون يک سری محقق ديگه... تست Rorschach تشکيل شده از دقيقاً ده تا نقش جوهر که به يه Client داده ميشه و اون بايد اوّلين تفسيری که به ذهنش اومد رو بگه... تاريخ تست و تفسيرش خيلی خيلی پيچيده تر از اينيه که من الان دارم اينجا مينويسم. به هيچ عنوان اينطوری نيست که من مثلاً بگم پروانه ميبينم و يارو روانکاو بگه پروانه يعنی کمبود شخصيت!! اصولاً مشکل اينجور تستها اينه که نميشه واسه يکی که کاری با اين چيزا نداره تعريفشون کرد....خلاصه ميخواستم بگم اين آهنگ رو دوست دارم:)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home